Marka Patenti almak isteyen kimse Türk Patent Enstitüsü Başkanlığı'na başvurur. Türk Patent Enstitüsü, Hipodrom Caddesi No: 115 06330 Yenimahalle/ANKARA adresinde hizmet vermektedir.Marka tescil başvurulan 556 sayılı Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile uygulama şeklini gösterir Yönetmelik ve 7 Kasım 1995 tarihinde, yürürlüğe giren 4128 sayılı Kanunun 5 inci maddesi hükümlerine göre işlem görür.Kararnamenin uygulama şeklini gösterir Yönetmelik 5 kasım 1995 tarihinde yürürlüğe girmiş, 20 Nisan 1999 tarihlerinde, 02 Ekim 2002 tarihinde ve 09 Nisan 2005 tarihlerinde Yönetmelikte bazı değişiklik ve düzenlemeler yapılmıştır.Yasa hükümleri uyarınca korumanın başlama tarihi; müracaat evrakının usulüne uygun olarak hazırlanıp Türk Patent Enstitüsü'ne verildiği gün, saat ve dakikadır.Başvuru sahibinin, posta aracılığıyla başvuruda bulunması halinde, bu başvurular Türk Patent Enstitüsü'ne geliş tarihinden itibaren hüküm ifade eder. Marka tescil başvurusunda e...
Bu çalışmada marka yönetimi ve markalaşmaya ilişkin temel kavramları Türkiye yönetim kültürü bağlamında ele almaya çalışıyoruz. Kuşkusuz markaya ilişkin kavramsal çerçevenin bu noktada tanımlanmasına tepki duyanlarımız olabilir. O kadar da değil denebilir. 90’lı yılların ortalarından itibaren bu kadar yayın, seminer ve gündem işgailine karşın markalaşmanın bir yönetim anlayışı değişimi gerektirdiğini yeterince anlattığımızdan emin değilim. Bu nedenle markalaşmaya bakış açımızı ve temel bilgileri hâlâ konuşuyor olmamızda mahsur yok. Reklamcılık prestiji, sürekli sorgulanan pazarlama iletişim aracı olarak, tam da bu yüzden daha da güçlenmiştir. Markalaşmanın tek yolu reklamcılık olamaz, olmadı da. Dolayısıyla markalaşmanın reklamcılıktan etkin bir şekilde yararlanması için şartları konuşmak gerekiyor. Pazarlama yönetimi kültürünün ülkemizdeki sorunları açısından reklamcılık ayrıcalıklı bir yere sahip. En göz önünde olan, bilinen ve tanınan bir araç reklamcılık. Ancak reklamcılığın g...
Yorumlar
Yorum Gönder